Podologia

WRASTAJĄCY PAZNOKIEĆ

Gdy płytka paznokcia wrasta w skórę i uszkadza jej strukturę, powodując wrażliwość na dotyk, mamy do czynienia z problemem wrastającego paznokcia. Jest on jednym z najczęstszych problemów pojawiających się w gabinecie podologicznym.  Nawet lekko wrastająca płytka paznokciowa potrafi powodować duży dyskomfort, ból, który utrudnia normalne funkcjonowanie. Wrastanie paznokcia ma wiele przyczyn, dlatego jest tak częstym schorzeniem stóp. Schorzenie to dotyczy osób w każdym wieku. Zdarza się również występować u niemowląt oraz ludzi starszych. Dolegliwość ta najczęściej lokalizuje się w dużych palcach stóp, rzadziej występując w pozostałych palcach.

W podologii wyróżnia się dwa typy wrastania paznokci. paznokieć wrastający oraz paznokieć wkręcający się. To schorzenie, które polega na zwijaniu się boków paznokcia i wbijaniu w okalającą je tkankę wału paznokciowego. W wyniku trwałego ucisku dochodzi do powstania dolegliwości bólowych, następnie przerwania ciągłości tkanki oraz stanu zapalnego. Przy braku interwencji podologa prowadzi to do silnego stanu zapalnego z wyciekiem ropy i hipergranulacją. W przypadku wrastających lub wkręcających się paznokci należy zgłosić się do podologa od razu, gdy poczujemy jakikolwiek ból lub dyskomfort. Zwłaszcza, jeżeli będzie się on utrzymywał. Takie objawy zazwyczaj sygnalizują bardzo poważny problem, który później może znacznie utrudniać chodzenie.

Przyczyny:

• nieodpowiednie obuwie, buty zbyt wąskie w palcach,
  • nieprawidłowe skracanie paznokci, regularne wycinanie “boków” płytek,
  • choroby ogólnoustrojowe,
  • zaburzenia gospodarki hormonalnej,
  • nadmierna suchość lub potliwość skóry,
  • choroby tarczycy,
  • predyspozycje genetyczne,
  • wady stóp.

Obecnie mamy wiele sposobów i metod radzenia sobie z wrastającym paznokciem. Do najbardziej znanej metody zalicza się klamry ortonyksyjne, które występują obecnie w przeróżnych formach i dostosowane są do różnych stadiów wrastania paznokcia oraz potrzeb pacjent. W naszym gabinecie specjalista podolog odpowiednio zajmie się wrastającym paznokciem oraz dobierze odpowiednią metodę korekcji. Czas leczenia wrastającego paznokcia jest uzależniony od rozwoju schorzenia. W niektórych przypadkach może zająć nawet kilka miesięcy.

Zadzwoń do nas